Dovolte mi, abych stručně připomněl v několika opravdu zajímavých číslech historii tohoto tématu:
ZM-3.11.2011 – přijato usnesení řešení této křižovatky okružní křižovatkou.
ZM-26.3.2013 –
a) ZM trvá na svém usnesení z 3.11.2011
b) ZM pověřuje RM zajištěním ověřovací studie – řešení průsečnou křižovatkou s odboč. pruhy + podchod nebo nadchod
ZM-25.6.2013 – ruší usnesení požadovat okružní křižovatku a schvaluje řešení průsečné křižovatky s odboč. pruhy.
ZM-10.12.2013 – schvaluje studii na cyklostezku z Krňovic k železničnímu přejezdu včetně podchodu.
Následovalo zadání a zhotovení projektové dokumentace.
Jakmile byla na světě, začali jsme žádat v roce 2018 o dotace.
2018-IROP – nezískali jsme
2018-SFDI – nezískali jsme
2019-SFDI – napoprvé opět nezískali
2020-SFDI navýšená alokace – dotace byla přiklepnuta
(zároveň dopadla i dotace z MMR, kterou jsme samozřejmě nemohli využít).
Financování:
4) SFDI 17,9 mil. Kč.
5) KHK 5,9 mil. Kč
6) Město TpO 9,6 mil. Kč
Dohromady: 33,5 mil. Kč
Zároveň akce ŘSD – křižovatka – 11,6 mil. Kč
Dohromady investice Města TpO a ŘSD – 45,1 mil. Kč
Vlastní akce začala na začátku června 2021 a počátkem prosince téhož roku bylo hotovo.
Roman Drašnar
Slavnostní otevření podchodu